Co słychać na placu budowy drogi S1 na odcinku Kosztowy-węzeł Bieruń?
Aktualności 23 Października 2025Dzieje się sporo na placu budowy drogi ekspresowej S1 biegnącej z Kosztów (w Mysłowicach), przez Imielin, Lędziny do węzła Bieruń. Wprowadzono wiele zmian w organizacji ruchu. Ulica Warszawska (DK44) została zamknięta na wysokości budowy przecięcia z budowaną S1. Kierowcy jeżdżą specjalnie wybudowanym by passem, a ponowne otwarcie Warszawskiej, już po wiadukcie, nastąpi najwcześniej końcem przyszłego roku. Piesi poruszają się ciągiem pieszym, którego szerokość to 1,5 metra, a wykonany jest z kruszywa i znajduje się przy by passie dla samochodów (oddzielony barierkami).
- Szeroka na 7 m dwukierunkowa jezdnia bitumiczna i oddzielony od niej barierami ciąg pieszy o szerokości 1,5 m, z bezkolizyjnym wejściem z obecnego chodnika po drugiej stronie Warszawskiej i dodatkowym wygrodzeniem od budowy. Tak będzie wyglądać by pass, który powstał na czas rozbiórki jednej z najważniejszych i najbardziej ruchliwych dróg w Bieruniu, w ciągu krajowej 44.
Podobnym jeżdżą od lata lędzinianie między Górkami i Goławcem. Z tą różnicą, że ul. Goławiecka jest bardziej lokalna i ma nieporównanie mniejsze natężenie ruchu. Po Warszawskiej każdego dnia przejeżdża nawet 20 tys. pojazdów, a droga już dziś stoi w korkach - szczególnie w godzinach porannych dojazdów do pracy i popołudniowych powrotów - czytamy na Projekts1.pl.
PODSUMOWANIE:
Wykonawca odcinka S1 odc. I/B „Węzeł Kosztowy II” (z węzłem) - „węzeł Bieruń” (bez węzła) wprowadził tymczasową organizację ruchu:
1. Od dnia 23.10.2025 r. - zmiana organizacji ruchu dla odcinka Drogi Krajowej nr 44 - ul. Warszawska w zakresie:
- Zgodnie z zatwierdzonym Projektem przekierowanie ruchu nastąpi na tymczasowy dwukierunkowy bypass o nawierzchni bitumicznej.
- Ciągłość ruchu pieszego zostanie zapewniona (utrzymana) na całej długości jezdni tymczasowej (bypassu) przez cały okres zmiany organizacji ruchu. Zostanie zapewniona kontynuacja ciągu pieszego poprzez wykonany w nawierzchni utwardzonej (z kruszywa) ciąg pieszy szerokości min. 1,5 m. Dla zapewnienia bezpieczeństwa pieszych zostanie on odgrodzony od jezdni barierami betonowymi oraz stosownie wygrodzony od przeciwnej strony (miejsca prowadzenia prac związanych z obiektem).
2. Od dnia 24.10.2025 r. - zmiana organizacji ruchu dla odcinka ul. Podmiejskiej w rejonie posesji nr 51 z wyznaczeniem objazdu do posesji o numerze 53 z drogą w śladzie przyszłej drogi dojazdowej od ul. Dzikowej w zakresie:
- Na czas zamknięcia przewidziano zapewnienie dojazdu do posesji o numerze 53 oraz przyległych pól z wykorzystaniem drogi tymczasowej w śladzie docelowej drogi dojazdowej w tym rejonie.
BIERUŃ
LĘDZINY
- W czasie, gdy będziemy jeździć (lub stać) po by passie, robotnicy rozpoczną rozbiórkę ul. Warszawskiej i towarzyszącego ciągu pieszo-rowerowego. S1, co widać już dziś, zostanie poprowadzona głębokim na 7 m kanionem. A gdy Warszawska zostanie rozebrana, w jej ciągu powstanie wiadukt o długości ok. 55 m.- czytamu na Projekts1.pl.
Przypomnijmy: 10- kilometrowy odcinek drogi S1 biegnącej z Kosztów (Mysłowice), przez Imielin i Lędziny połączy się z budowanym już od sierpnia 2024 roku węzłem w Bieruniu. Zobaczcie co dzieje się na placu budowu węzła, łącznicy i obwodnicy.
W Smardzowicach (Lędziny) powstanie węzeł, następnie droga poprowadzi przez lędzińskie Górki i ulicę Bogusławskiego - przebiegnie pod ulicą Warszawską (DK44).
Zakres inwestycji obejmuje m.in.:
- budowę drogi ekspresowej S1, węzłów drogowych: węzła Kosztowy II oraz węzła Lędziny,
- utworzenie Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP): MOP II Lędziny Wschód oraz MOP III Lędziny Zachód,
- przebudowę odcinków istniejących dróg: krajowej, powiatowych i gminnych, kolidujących z drogą ekspresową S1,
- budowę fragmentów dróg umożliwiających odtworzenie istniejących przebiegów dróg kolidujących z drogą ekspresową S1,
- budowę zatok autobusowych oraz zatok do kontroli pojazdów dla służb Policji i Inspekcji Transportu Drogowego,
- budowę 12 obiektów mostowych, przepustów,
- budowę oraz przebudowę infrastruktury technicznej.
Trasa zaczyna się węzłem Mysłowice-Kosztowy, a kończy przy powstającym pod Górką Bijasowicką węźle Bieruń.
Realizacja tej ogromnej inwestycji wiąże się ze zmianami w organizacji ruchu drogowego i z wprowadzeniem tras objazdu. Występują i będą występować utrudnienia. Poza zamknięciem ulicy Warszawskiej, wprowadzone są również inne zmiany.
ZMIANY W ORGANIZACJI RUCHU:
Brak możliwości przejazdu ulicami:
- ul. Kolonia Leśna
- ul. Krzemowa
Ulice ze zmienioną organizacją ruchu:
- ul. Młyńska
- ścieżka rowerowa wzdłuż DK 44 w rejonie ul. Sośnina (brak możliwości przejazdu ścieżką, konieczność przeprowadzenia roweru kładką dla pieszych)
PODSTAWOWE INFORMACJE:
- Koszt inwestycji to 490 mln zł.
- Inwestorem odpowiedzialnym za wybudowanie drogi ekspresowej S1 jest Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad.
- Wykonawcą tego odcinka jest firma BUDIMEX S.A.
- Start inwestycji: luty 2025 roku
- Termin realizacji: druga połowa 2027 roku.
Budowa drogi S1 - Kosztowy - Bieruń - 23 października 2025 (zdjęcia z lotu ptaka)
Budowa drogi S1 - Kosztowy - Bieruń - 23 października 2025 (zdjęcia z poziomu ziemi)
Podobne wiadomości:
- Uwaga! Zmiana organizacji ruchu na ulicy Warszawskiej! 2025-10-21
- S1 - Bieruń-Oświęcim. Postępy w pracach na budowie łącznicy, obwodnicy i węzła 2025-10-14
- Nowe zdjęcia z placu budowy drogi ekspresowej S1 na odcinku Kosztowy-Bieruń 2025-09-30
- S1 - Bieruń-Oświęcim. Postępy na placu budowy obwodnicy, łącznicy i węzła Bieruń 2025-09-28
- Uwaga! Zmiana organizacji ruchu na ulicy Kościelnej 2025-09-16
- S1: Wre robota na placu budowy obwodnicy, łącznicy i węzła Bieruń. Uwaga! Zmiana organizacji ruchu przy wiadukcie na DK44 2025-08-07
- Ulice Kościelna i Kasztanowa będą skomunikowane z obwodnicą i węzłem Bieruń na drodze S1. Podpisano porozumienie 2025-07-24
- Ulica Bijasowicka będzie zamknięta do listopada! 2025-07-17
- Postępy w pracach na budowie drogi S1 - Kosztowy-Bieruń (ZDJĘCIA) 2025-07-16
- Zmiana organizacji ruchu w związku z budową drogi S1 2025-07-14