• język migowy
  • BIP
Oficjalny portal miasta Bierunia

Urząd Miasta Bieruń

Panorama miasta Bieruń

Urząd Miasta Bierunia

Strona główna/Aktualności/Od miesiąca korzystamy z aplikacji NaprawmyTo. Jak nam idzie?

Od miesiąca korzystamy z aplikacji NaprawmyTo. Jak nam idzie?

Aktualności 6 Grudnia 2021

Za nami już pierwszy miesiąc korzystania przez mieszkańców naszego miasta z programu NaprawmyTo. Przypomnijmy, że program ten to proste narzędzie, dzięki któremu w kilku krokach każdy mieszkaniec Bierunia może przesłać zgłoszenie na temat jego okolicy. Ważne jest również to, że wprowadzone zgłoszenia, zawierają informację na jakim etapie znajduje się usuwanie zgłoszonej usterki: dowiemy się kto zajmuje się jej usunięciem i kiedy orientacyjnie powinno to nastąpić. Sam proces zgłoszenia usterki dokonuje się bardzo prosto i zajmuje kilka sekund:

naprawmy to

 

Zgłoszenia wprowadzać można poprzez dedykowaną naszemu miastu stronę internetową:

https://naprawmyto.pl/bierun

 

Zachęcamy jednak do ściągnięcia i zainstalowania na swoim telefonie komórkowym specjalnej aplikacji (informację o instalacji aplikacji mobilnej znajdziemy pod adresem: https://naprawmyto.pl/home), która po przyznaniu jej odpowiednich uprawnień automatycznie sczyta naszą lokalizację i pozwoli na precyzyjne umiejscowienie zgłaszanej nieprawidłowości.

Na koniec pierwszego miesiąca funkcjonowania programu mieliśmy zarejestrowanych już 40 usterek, a część z nich już została naprawiona. Zgłoszenia najczęściej dotyczyły: awarii oświetlenia ulicznego, ubytków nawierzchni dróg, infrastruktury wodociągowej, a także zaśmieconych miejsc.

Równocześnie przypominamy, że zgodnie z przyjętym Regulaminem dla osoby dokonującej zgłoszenie w programie „Naprawmy to” na terenie Gminy Bieruń (dostępny pod adresem: KLIKNIJ TUTAJ), nie wszystkie usterki są rejestrowane, a co za tym idzie widoczne w programie. Dotyczy to sytuacji, w których zgłoszenia:

  • zawierają informacje nieprawdziwe,
  • dotyczą zgłoszeń wykroczeń i innych czynów zabronionych (w takim przypadku należy bezpośrednio powiadamiać odpowiednie służby),
  • wykraczają poza określony katalog usterek zawartych w programie,
  • nie dotyczą infrastruktury komunalnej już istniejącej - za pośrednictwem programu nie zgłaszamy potrzeb montażu dodatkowej lampy, wymalowania przejścia dla pieszych itp.,
  • dublują się tj. dotyczą tej samej, zgłoszonej wcześniej przez innego użytkownika usterki - przed zgłoszeniem zachęcamy do sprawdzenia czy na mapie programu nie ma już zarejestrowanego zgłoszenia dotyczącego tej samej usterki. Zalogowani użytkownicy mogą także dodawać swoje komentarze do wprowadzonych wcześniej zgłoszeń,
  • zawierają wulgaryzmy, bądź inne stwierdzenia wykraczające poza granice prawa, dobrego smaku i obyczaju.

naprawmy to

 

Podkreślić należy również, że program nie służy do:

  •  zgłaszania usterek, które z uwagi na stworzenie realnego zagrożenia dla życia lub zdrowia, wymagają natychmiastowej interwencji (w takim przypadku należy niezwłocznie powiadomić odpowiednie służby pod nr 112 lub skierować się do Straży Miejskiej w Bieruniu pod nr 986 lub 32 216 37 27),
  • zgłaszania oczekiwań, wniosków i pomysłów odnośnie infrastruktury miejskiej, lub działań Gminy oraz jej jednostek pomocniczych. Zgłoszenia takie również nie są rejestrowane w programie.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących funkcjonowania programu (m.in. tego dlaczego zgłoszenie nie jest widoczne na mapie) skontaktować można się z administratorem programu na poziomie naszego miasta pod adresem:

Jeszcze raz zachęcamy wszystkich mieszkańców do korzystania z programu NaprawmyTo, czyli do troski o nasze wspólne dobro jakim jest nasze miasto!

 

Podobne wiadomości:

do góry