• język migowy
  • BIP
Oficjalny portal miasta Bierunia

Urząd Miasta Bieruń

Panorama miasta Bieruń

Urząd Miasta Bierunia

Strona główna/Aktualności/Miasto Bieruń było gospodarzem seminarium pt.: „Przyjazny urząd - profesjonalny urzędnik”

Miasto Bieruń było gospodarzem seminarium pt.: „Przyjazny urząd - profesjonalny urzędnik”

Aktualności 27 Października 2021

26 października w Bieruniu odbyło się seminarium pt.: „Przyjazny urząd - profesjonalny urzędnik”, w którym udział wzięli m.in. włodarze, sekretarze i urzędnicy pobliskich miast i gmin. Wydarzenie to było ostatnim elementem procesu przygotowania dokumentu pn.: "Standardy obsługi klienta wykorzystujące narzędzia IT oraz pracę zdalną pracowników" i okazją do podzielenia się dobrymi praktykami z innymi urzędami.

 

Niniejsze Standardy mają za zadanie dostarczyć pracownikom pracującym w Urzędzie Miejskim w Bieruniu podstawowej wiedzy, która pozwoli im wykonywać swoją pracę szybko, sprawnie i skutecznie. Zawarte w tym dokumencie procedury i dobre praktyki, wskazują również jak reagować w niekorzystnych sytuacjach oraz jak ważna jest jakość obsługi klienta. Potrzebą Urzędu Miejskiego w Bieruniu i jego pracowników jest wdrożenie rozwiązań w zakresie kształtowania relacji z mieszkańcami miasta, z uwzględnieniem elementów pracy zdalnej i wykorzystania narzędzia IT.

 

 Seminarium

Miasto Bieruń było organizatorem i gospodarzem seminarium w którym udział wzięli przedstawiciele urzędów okolicznych miast, gmin i powiatów, min.: Tychów, Lędzin, Imielina, Bojszów, Chełmu Śląskiego, Łazisk Górnych, Wyr, Kobióra i Miedźnej, a także powiatu bieruńsko-lędzińskiego.

Prelegentami byli:

  • Piotr Czarnynoga - Radny Sejmiku Województwa Śląskiego, były Starosta Bieruńsko-Lędziński, który wygłosił referat pt.: „Urząd miejski i starostwo - dla kogo i po co?” 
  • Anna Ficek-Kiesler - właścicielem i prezesem zarządu Galen Rehabilitacja, która wygłosiła referat pt.: „Trzy filary obsługi Klienta” 
  • Daria Domaradzka-Guzik - szkoleniowiec z firmy RIVIGO.eu s.c., która wygłosiła referat pt.: „Profesjonalna obsługa klienta w urzędzie jako warunek budowania relacji z mieszkańcami oraz element budowania pozytywnego wizerunku urzędu w otoczeniu zewnętrznym”.

Dobór prelegentów nie był przypadkowy. Dał bowiem możliwość stracia się z sobą spojrzenia samorzadowego, biznesowego i teoretycznego, by wypracować uniwersalną, kompleksową i szerową wizję obsługi klienta i standardów funkcjonowania podmiotów, tak publicznych, jak i prywatnych.

Seminarium odbyło się w sali konferencyjnej Ośrodka Galen-Ortopedia. Ważnym jego elementem było spotkanie online z przedstawicielami portugalskiego miasta Lourinhã, z którym Bieruń współpracuje w zakresie wymiany doświadczeń związanych z funkcjonowaniem Urzędu. Wiceburmistrz miasta Lourinhã - Miguel Reis Silva wygłosił referat pt.: „Jak poprawić poziom obsługi klienta w administracji publicznej. Analiza przypadku na przykładzie Urzędu Miasta w Lourinhã” .

 

W ramach projektu pn. „Przyjazny urząd - profesjonalny urzędnik”, który otrzymał wsparcie udzielone przez Fundację Fundusz Współpracy w ramach projektu „Ścieżki współpracy - wsparcie dla podmiotów wdrażających współpracę ponadnarodową” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, dokonano transferu i adaptacji rozwiązań partnera portugalskiego - Miasta Lourinha, dysponującego gotowymi rozwiązaniami z zakresu standardów obsługi klienta urzędu z wykorzystaniem narzędzi IT. W ramach projektu odbyły się spotkania on-line, w celu poznania stosownych tam metod pracy administracji samorządowej. Dzięki temu wypracowano rozwiązanie pn. "Standardy obsługi klienta urzędu wykorzystujące narzędzia IT oraz zdalną pracę urzędników”. Wprowadzone standardy obsługi mają podnieść jakość świadczonych usług publicznych przez Urząd Miejski w Bieruniu oraz ułatwić pracę w Urzędzie. Ponieważ jest to dokument dla pracowników, to w ramach wewnętrznych konsultacji, zgłaszane były przez nich propozycje ulepszeń i zmian w  przedmiotowym dokumencie.

 

 

Podobne wiadomości:

do góry