• język migowy
  • BIP
Oficjalny portal miasta Bierunia

Urząd Miasta Bieruń

Panorama miasta Bieruń

Urząd Miasta Bierunia

Strona główna/Aktualności/Roboty budowlane związane z realizacją zadania: Budowa drogi S1 Kosztowy - Bielsko-Biała

Roboty budowlane związane z realizacją zadania: Budowa drogi S1 Kosztowy - Bielsko-Biała

Aktualności 30 Listopada 2022

Wykonawca inwestycji, firma BUDIMEX S.A informuje, iż rozpoczęły się roboty budowlane związane z realizacją zadania pn.: "Budowa drogi S1 Kosztowy - Bielsko-Biała. Odcinek IV Obwodnica Oświęcimia". W pierwszym etapie inwestycji realizowane są prace przygotowawcze, jak: rozpoznanie saperskie, wycinka drzew i krzewów, budowa dróg technologicznych oraz usunięcie kolizji z mediami.

 

mapka

 

 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Atostrad podaje na swojej stronie WWW następujące dane:

S1 węzeł Bieruń (z węzłem) - węzeł Oświęcim (bez węzła)

PARAMETRY TECHNICZNE:

  • klasa drogi: S
  • liczba jezdni i pasów ruchu: 2 x 2 (z rezerwą pod trzeci pas ruchu w pasie dzielącym)
  • szerokość pasa ruchu: 3,5 m
  • szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
  • szerokość poboczy: 0,75 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji, bezpieczeństwa ruchu lub ochrony środowiska
    obciążenie: ton/oś 115 kN/oś

 

OBIEKTY INŻYNIERSKIE:

  • Wiadukt drogowy: 2
  • Most w ciągu drogi ekspresowej: 1
  • Most w ciągu drogi ekspresowej i Przejście dolne dla dużych zwierząt: 1
  • Wiadukt drogowy i Przejście dolne dla średnich zwierząt: 1
  • Przepusty: 5

 

WĘZŁY

  • Węzeł Bieruń

 

OCHRONA ŚRODOWISKA

  • Ekrany akustyczne: 5 082,5 m2
  • Zbiorniki retencyjne:
  • System odwodnienia
  • Przejścia dla zwierząt dużych i średnich zintegrowane z obiektami mostowymi: 2
  • Płotki naprowadzające dla płazów
  • Nasadzenia zieleni ochronnej

 

S1Źródło zdjęcia: Bieruń - sprawy z Twojego miasta

 

Facebookowy profil BIERUŃ - SPRAWY Z TWOJEGO MIASTA pisze w artykule na temat budowy "bieruńskiego" odcinka drogi S1:
 
Najpierw w skrócie: S1 pobiegnie w zagłębieniu, wąwozem. Warszawska stanie na wiadukcie, a S1 przetnie ją dołem. Nad S1 poleci też Bijasowicka, ślad DK44 zostanie zmieniony, a droga w nowym śladzie stanie się tzw. obwodnicą Bierunia.
Powstanie 6 rond, a zakres całej inwestycji (wraz z drogami technicznymi i dojazdowymi) obejmie ok. 85 ha, czyli aż 2% powierzchni całego miasta.
 
Najważniejszą informacją jest, że S1 przetnie ul. Warszawską dołem, poleci bowiem wąwozem. Wysokość nad poziomem morza ulicy Warszawskiej nie ulegnie zmianie (nie zostanie wyniesiona), ale w miejscu przecięcia będzie… mostem. Najpierw droga zostanie więc rozebrana, podobnie jak wiele domów na trasie jedynki. Do przecięcia dojdzie mniej więcej na wysokości ul. Sośnina, która stanie się ślepą drogą (ale z dostępem do drogi publicznej).
OK, ale co z drogą rowerową łączącą Nowy i Stary Bieruń? Ta zostanie “wywinięta” do Warszawskiej, a więc jednośladem również pojedziemy nad ekspresówką. Co istotne, przy okazji zostanie wymieniona jej nawierzchnia na asfaltową.
 
Co ciekawe, S1 pobiegnie równolegle do ulicy Bogusławskiego (to ta ulica prowadząca do Lędzin), ale tranzyt górniczy uzyska własny dojazd do węzła, zostanie więc zupełnie wyprowadzony z lokalnej drogi. Z kolei tory do kopalni znajdą się… pod jedynką - czytamy dalej na BIERUŃ - SPRAWY Z TWOJEGO MIASTA.
 
Przejdźmy do samego węzła, który zostanie zlokalizowany w obszarze Górki Bijasowickiej. Węzeł Bieruń będzie jednym z czterech w naszym powiecie - swoje będą mieć też Imielin, Lędziny i Bojszowy.
Pierwsza z dróg dojazdowych, z kierunku wschodniego, pobiegnie od ul. Jagiełły, na której powstanie rondo. Ruch ze skrzyżowania Warszawskiej i Wawelskiej zostanie więc przekierowany na zachód, co może być problemem, biorąc pod uwagę trwający remont DW934 i planowany tunel zamiast przejazdu kolejowego. Nadzieja w tym, że ruch zmiejszy się, gdyż tranzyt będzie mógł wjechać na S1 już wcześniej - w Imielinie czy Lędzinach. Kolejne ronda powstaną na Kościelnej i przy samym węźle.
 
Druga dojazdówka pobiegnie z zachodu i to ona będzie pełnić rolę “obwodnicy Bierunia” oraz przejmie ślad DK44. Wjazd na nią znajdzie się w rejonie wagi pod wiaduktem kolejowym, a sama waga zostanie przeniesiona koło… Derówki.
Dalej, w pobliżu ul. Łąkowej, powstanie kolejne rondo. Następne znajdą się na ul. Turystycznej i przy węźle.
Zadaniem obwodnicy będzie przejęcie ruchu z ul. Turyńskiej i przekierowanie go w stronę S1. To rozwiązanie w znacznym stopniu zmniejszy ruch na ul. Warszawskiej, która zostanie najpewniej “zdegradowana” do roli ulicy wojewódzkiej - czytamy na BIERUŃ - SPRAWY Z TWOJEGO MIASTA.
 
 
S1                                                                                            Źródło zdjęcia: Bieruń - sprawy z Twojego miasta
 

 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Atostrad podaje na swojej stronie WWW:

Nr drogi
S1
Nazwa odcinka
Odcinek I/A węzeł Bieruń (z węzłem) - węzeł Oświęcim (bez węzła) wraz z obwodnicą Bierunia
Długość
15,2 km (S1) + 0,7 km (DK44)
Nazwa inwestycji
Budowa drogi S1 Kosztowy - Bielsko-Biała
Lata realizacji
2021-2025
Program
Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.)
System realizacji
Projektuj i buduj
Wartość umowy na projekt i budowę
212 701 633,06 zł
Oddział GDDKiA
Katowice

Podobne wiadomości:

do góry