• język migowy
  • BIP
Oficjalny portal miasta Bierunia

Urząd Miasta Bieruń

Panorama miasta Bieruń

Urząd Miasta Bierunia

Strona główna/Dla mieszkańca/Bezpieczeństwo/Ochrona danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Bieruniu

Ochrona danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Bieruniu

W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych informujemy - zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L z 04.05.2016 r., Nr 119, s. 1), zwanego dalej w skrócie „RODO”, iż:

  1. Administrator danych.
    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Bierunia z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Bieruniu, przy ul. Rynek 14, 43 -150 Bieruń.
  2. Inspektor ochrony danych.
    Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób:
    1. pod adresem poczty elektronicznej ,
    2. pisemnie na adres siedziby Administratora.
  3. Podstawa prawna i cele przetwarzania danych osobowych.
    1. Przetwarzanie Pani/Pana danych odbywa się w związku z realizacją zadań własnych bądź zleconych Gminie Bieruń, określonych przepisami prawa, w szczególności w art. 7 i 8 ustawy o samorządzie gminnym, w celu realizacji przysługujących Gminie Bieruń uprawnień, bądź spełnienia przez Gminę Bieruń obowiązków określonych przepisami prawa albo jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.
    2. Przetwarzanie może być również niezbędne w celu wykonania umowy, której Pan/Pani jest stroną lub do podjęcia działań, na Pani/Pana żądanie, przed zawarciem umowy.
    3. Mogą również wystąpić przypadki w których zostanie Pan/Pani poproszony/a o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu i zakresie.
  4. Odbiorcy danych osobowych.
    Dane nie będą przekazywane innym podmiotom, z wyjątkiem podmiotów uprawnionych do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa.
  5. Okres przechowywania danych osobowych.
    1. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa.
    2. Po spełnieniu celu, dla którego Pani/Pana dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
  6. Prawa osób, których dane dotyczą, w tym dostępu do danych osobowych.
    Na zasadach określonych przepisami RODO i w przypadkach przewidzianych prawem, posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora:
    1. dostępu do treści swoich danych osobowych,
    2. sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
    3. usunięcia swoich danych osobowych,
    4. ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
    5. przenoszenia swoich danych osobowych,

      oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych.
  7. Prawo do cofnięcia zgody.
    1. Tam, gdzie do przetwarzania danych osobowych konieczne jest wyrażenie zgody, zawsze ma Pan/Pani prawo nie wyrazić zgody, a w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia, do cofnięcia zgody.
    2. Wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie Pani/Pana danych do momentu jej wycofania.
  8. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
    Gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych oraz konsekwencjach niepodania danych osobowych.
    1. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych może być wymogiem:
      1. ustawowym,
      2. umownym, lub
      3. warunkiem zawarcia umowy,
    2. W przypadku, gdy będzie istniał obowiązek ustawowy, a nie poda Pani/Pan swoich danych, nie będziemy mogli zrealizować zadania ustawowego, co może skutkować konsekwencjami przewidzianymi przepisami prawa.
    3. W przypadku, gdy będzie istniał wymóg umowny albo będzie to warunkiem zawarcia umowy, podanie danych jest dobrowolne, jednak niepodanie przez Panią/Pana swoich danych może skutkować brakiem możliwości zawarcia lub wykonania takiej umowy.
  10. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie.
    W niektórych przypadkach decyzje dotyczące Pani/Pana mogą być generowane w sposób zautomatyzowany, w oparciu o specjalnie dedykowany system informatyczny. Takie przetwarzanie odbywa się na podstawie przepisów prawa, które przewidują właściwe środki ochrony praw, wolności i prawnie uzasadnionych interesów osoby, której dane dotyczą. Ponadto, przysługuje Pani/Panu możliwość odwołania się od automatycznego rozstrzygnięcia, a odwołanie takie rozpatrywane będzie przez pracownika.
do góry