Dołącz do Rejestru Danych Kontaktowych
Aktualności 27 Lipca 2020Rejestr Danych Kontaktowych to kolejna inicjatywa Ministerstwa Cyfryzacji, której celem jest ułatwienie życie obywatelom poprzez wykorzystanie nowoczesnych technologii. Dzięki niemu urzędy mogą z wyprzedzeniem informować obywateli na przykład o kończącym się terminie ważności poszportu lub dowodu osobistego, ale i o rozpatrzeniu wniosku o świadczenia (np. 500+). Zachęcamy do korzystania.
Rejestr Danych Kontaktowych ruszył w grudniu 2019 roku. Do tej pory do systemu tego dołączyło już 3 500 000 Polaków. Przekazanie danych do RDK jest dobrowolne i bezpłatne. Ponadto, w każdej chwili można je zmienić lub usunąć.
O projekcie tym informowaliśmy Państwa na początku roku:
Zachęcamy do obejrzenia filmu przygotowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji na temat korzyści
wynikająch z dołączenia do Rejestru danych Kontaktowych (RDK):
Rejestr Danych Kontaktowych to sposób, by szybko i wygodnie uzyskać informacje na przykład o:
- dokumentach gotowych do odbioru,
- rozpatrzeniu złożonych wniosków,
- potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w zainicjowanych przez ciebie sprawach urzędowych.
Rejestr danych kontaktowych osób fizycznych prowadzi w systemie teleinformatycznym minister właściwy do spraw informatyzacji. Przekazanie danych osobowych do RDK przez osobę, której dane dotyczą jest całkowicie dobrowolne, a przetwarzanie danych w tym rejestrze odbywa się na podstawie zgody udzielonej przez tę osobę. Przekazane do RDK dane osoba, której dane dotyczą może je w każdej chwili usuną bądź dokonać zmiany przekazanych danych w zakresie numeru telefonu komórkowego i adresu poczty elektronicznej.
Dowiedz się więcej: